ny vecka, nya mål....

Har under helgen känt mig riktigt taggad inför veckan, nu ska vi komma i form =)
Red ut hela helgen vilket fungerar alldeles utmärkt för Alert. Slipper han ridhuset ett par dagar i sträck blir han riktigt arbetsvillig.
Dagens pass började vi i vanlig ordning med ca 20 min skritt, sedan ca 10 min trav i låg form. Alert behöver den här halvtimmen för att jobba igång hela kroppen. Många kilo muskler ska värmas upp!
Efter uppvärmning red jag mycket framdelsvändningar och bakdelsvändningar. Fungerade bra åt höger, lite jobbigare åt vänster men han jobbade på riktigt bra.
Travarbetet bestod idag av mycket tempoväxlingar och övergångar. Alert var riktigt ambitiös idag så jag lekte lite med formen. När jag tar upp honom litegrann kommer supertraven fram, riktigt fint blir det! Dock är jag försiktig och rider inte många steg såhär, det tar på krafterna!
Galoppen jobbade vi med tempoväxlingar och lite förvänd, idag var faktiskt den vänstra galoppen bättre än den högra, sist var det tvärtom =) Avslutade galopparbetet med skritt-galopp övergångar, Alert fick jobba på riktigt ordentligt och blev mot slutet en aning trött vilket jag kan förstå, men han var superduktig!
Imorgon fortsätter vi i samma spår...
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0